onsdag 26 augusti 2009

Aftonbladet Ett Skämt!







Nu har dom i 3 dagar kört samma artikel om svininfluensan och varje dag byter dom rubrik som blir mer och mer fasansfull. Här om dagen stod det något om att ALLA PLATSER ÄR SLUT.
och jag tycker det är tragiskt att skrämma livet ur folk i onödan.

Media målar upp allt för att sälja bilagor fine jag köper det, men jag köper inte att när det är så torrt på "svininfluensa området" så kör dom samma storry med 3 olika rubriker.

Faktum är att Svininfluensan inte är så farlig som tidningen får den att låta.
Visst den har spridits ohyggligt snabbt över värden och absolut folk har dött, men om man ska se till statistiken så ska du vara sjukt mycket räddare för den vanliga influensan som härjar.
Just nu är det 4 personer som är "allvarligt" sjuka i sverige det är om min matte inte sviker mig 4 promille av sveriges befolkning. Medans 291 dog av fall(ramla och slog ihjäl sig) förra året så just nu är det farligare och stå på en stol en att få Svininfluensan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar