tisdag 1 september 2009

Spruta på Krogen!

 För mig som är lite rädd för sprutor och som inte är sådär super bekväm i en läkare mottagning, så tycker jag att Stockholms landsting kommer med ett ypperligt förslag.

Vandrar ner på krogen småglada och halvt radiostyrd. Dörrvakten frågar efter legitimation(ser ut som en 12åring nyrakad) och i baren beställer jag en stor stark och en vaccinations spruta mot svininfluensan.

Faktum är att på krogen säger ingen nej, det är vetenskapligt bevisat och går landstinget in och sponsrar med en gratis drink i baren om du vaccinerar dig så tror jag det kommer att funka hur bra helst.

Nackdelen är väll att man dagen efter går och vaccinerar sig på sin lokala vårdcentral för att man glömt att man vaccinerat sig dagen innan men det är väll kanske inte hela värden.

Kul att se att landstinget tänker out side of the box!

Go Sthlm

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3448313.svd

1 kommentar:

  1. Haahahahaha!! Ja du... Säkert en bra idé... Men det kommer landsting aldrig att gå med på eftersom (om jag inte fattat saken fel) vaccinet kommer att vara gratis...

    Men jag röstar för spruta på krogen... =)

    Och du skulle nog få fler kommentarer om fler kan kommentera... Nu va ja tvungen att logga in på min gamlablogg ju...

    SvaraRadera