fredag 4 september 2009

Kreationism hur efter får man bli?

Här är ett ämne jag brinner starkt för, eller snarare förvånas något fruktansvärt över. Hur kan man i dagen samhälle utan att tappa ansiktet tro att Gud skapade jorden, människan och allt där till? Att säga att jorden är 4000år gammal och att kol 14 metoden är hokuspokus?

Jag är killen som tror på fakta, därför jag sluta tro på Tomten när jag va fem, och sluta tro på gud i samma veva. Att hävda att jorden är 4000år gammal och säga att kol 14 daterade dinosaurie fossiler bara är propaganda. Det finns bevis idag, som jag sa BEVISAR att evolutionen har ägt rum och vi är ganska säkra på hur den har ägt rum. Sen att det finns "missing links" klart försök lägga ett pussel som det står istället för 1000bitar 1miljon^2000 bitar på. Tro mig ni kommer ha en del bitar som inte faller på plats.

Här har vi lite påståenden från Kreationismen.

Här har vi en video som Kreationismterna har släppt



Mark Looy (kreationist) sa
"We call him our 'missionary lizard,' " Looy says. "When people realize the T. rex lived in Eden, it will lead us to a discussion of the gospel. The T. rex once was a vegetarian, too."


Vet inte om jag behöver säga mer.


Jag står på samma plan som kreationisterna är att att dom kan inte objektifiera gud utan bara förklara han med ord.. Samma problem har jag med kreationisterna för jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur rent av "dum i huvudet" man måste vara för att tro att en "skäggig" gubbe skapade allt, nu vet jag att - Gud är ingen skäggig gubbe, gud är allt osv etc. Men  en skäggig gubbe är min bild av han och varför är den mer fel en eran ? Jag kan inte greppa det alls, om han är så devine, - Varför har han inte visat sig, - Varför har vi svält? - Varför finns krig. Och ja jag vet att ni har sjukt bra förklaringar på det här, fri vilja och så vidare.


Tomten finns inte, Gud Finns inte.. förr eller senare kommer vi lägga hela pusslet och ska bli kul och se hur ni slingrar er ur.  Visst jag är inte trångsynt kan hända att vi har HELT fel, men då är det jag som får stå mitt kast och sjunga halleluja varje söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar