onsdag 2 september 2009

Disney köper Marvel

Här har vi riktig terrorism Disney köper Marvel för 28 Miljarder runda slängar.
Hur tänkte Marvel nu, det va ju knappast att det gick dåligt för marvel, sure att dom kanske vart pressad utav aktieägarna men ändå.

Jag har alltid varit ett Marvel fan och det är med stor sorg som jag ser Disney ta över Marvel.

Enligt Bloomberg Muse så säger:
Disney "As Marvel’s new owner, Disney will collect license fees from Universal Orlando theme-park rides in Florida that include “The Amazing Adventures of Spider-Man” and “Incredible Hulk Coaster,” as well as ticket sales from the films “Iron Man 2” and Thor,"


Tror jag kräktes lite i munnen där, sen när vart kapitalism en skäl till att förstöra mästerverk? Jag vet bara vad jag tycker men kan lova att det här kommer starta ett ramaskri över internet och Disney kommer bli ett mindre populär nyhet som kommer diskuteras.

Missförstå mig inte, vem är inte en sucker för gammal Disney Klassiker men syssla med det ni är bra på istället för att paja för alla andra.

Jamie Rizzo säger:
“The days of licensing any of these characters to any of the other guys or letting any of the other guys distribute any of these movies is over.”  Och det betyder att Disney tänker släppa filmerna själva, men har inte dom redan en full tallrik med Kalle Anka och C o? Jag tror vi kommer få se färre filmer och sämre kvalitet.

R.I.P Marvel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar